Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde

In dit nummer veel aandacht voor onderwijs

In dit nummer veel aandacht voor onderwijs. Op de foto staat Jasper Reinders, oprichter van het Bèta Instituut Amsterdam. Foto: NTvN - Marieke de Boer.

NTVN 83-12

Het decembernummer is uit!

Blended learning

TU Eindhoven maakt gebruik van blended learning om de grote aantallen studenten passend onderwijs te geven. Hier geeft docent Richard Engeln een demonstratie van het concept de slinger. Foto: Bart van Overbeeke.

Technische natuurkunde aan hogescholen

Lodewijk Arntzen schrijft in zijn artikel over technische natuurkunde aan hogescholen. Een van de onderwerpen waar je je in kan verdiepen is grafeen, waarmee oprolbare monitoren en flexibele zonnecellen mee te maken zijn. Foto: Eduard Bonnin Turina | Dreamstime.com.

Vorige Volgende

Artikel

In dit nummer veel aandacht voor onderwijs

Gepubliceerd: 1 december 2017 11:38

In het decembernummer van het NTvN besteden we traditiegetrouw veel aandacht aan onderwijs. Hieronder de lijst onderwijsgerelateerde artikelen in de nieuwe editie:

  • Van ezelsoren tot kritisch denken
  • Flexibel en op maat leren met blended learning
  • Het student-assistentschap als deel van de opleiding
  • Alles over natuurkundedidactiek op een rij
  • Het eindexamen natuurkunde vwo 2017
  • Natuurkundig leren denken
  • De lerarenopleider
  • Natuurkundestudenten aan het ontwerpen
  • Wetenschappers zijn man, docenten vrouw
  • Technische natuurkunde aan hogescholen
  • Bèta Instituut Amsterdam
  • Lessen in Brno
  • Een vervanger voor Pluto?
  • Instroom natuur- en sterrenkundestudenten hoog en stabiel
  • Brainstormsessie met docenten tijdens Woudschoten-conferentie
  • Het NTvN zoekt studenten
  • Natuurkunde.nl: meer dan 1,1 miljoen bezoekers per jaar